29 Mart 2009 Pazar

Seçim İzlenimleri


Ben de bugün vatandaşlık görevimi yerine getirdim ve oyumu verdim.Açıkçası çok olaylı bir sandıkta oy verdim.Bir kişi fotoğraf çekmeye çalışırken yakalandı ve yaka paça götürüldü polisler tarafından.Bir ayna yardımıyla verdikleri oyla kendi resimlerini çekerek para alıyorlarmış duyduğuma göre bu insanlar.Ancak hepsini engelleyebildiklerinden şüpheliyim..

Sonrasında yine 2 kişi birbirine girdi,bağrış çağrış..Konunun ne olduğunu anlayamadım ancak yine bir süre sonra polisler müdahale etti..

Bu arada 1 aydan fazladır yapılan tüm uyarılara rağmen kimlik numaralarını ispat eden soğuk damgalı bir belge gösteremedikleri için oy veremeyen insanlara rastladım.Merak ettiğim acaba bu insanlar hiç haber izlemiyorlar mı?İzliyorlarsa izledikleri haberleri nereleriyle dinliyorlar?

Bence bu uygulama çok yerinde oldu.Sadece kimlik göstererek oy kullanmak çok rahat.Gidip muhtarlıktan seçmen kağıdı almak gibi bir derdiniz yok, www.ysk.gov.tr ' den oyunuzu nerede kullanacağınızı öğrenebiliyorsunuz.Kimlik numarası sorununa gelince,2001 den beri kimliklerin üzerinde kimlik numarası zorunluluğu devam ediyor ancak insanların umurlarında değil demek ki.Kimlik numarası olmadan artık hangi işinizi halledebiliyorsunuz ki?

Ayrıca oy pusulaları gittikçe uzuyor,adayınızı bulana kadar canınız çıkıyor ve birçok yanlış oy kullanma vakası gerçekleşiyor bu yüzden..Bir de dikkatimi çeken artık mühürlerde evet değil tercih yazması,enteresan geldi bana..

Bu arada yapılan korkunç bir kağıt israfı var.Hem paralar havaya atılıyor hem de bir sürü ağaç kesiliyor bu kağıtları üretmek için..Sayıldıktan sonra hepsi çöpe atılacak..Herşey gibi bunun da dijital bir sisteme geçmesi gerek ancak bazı insanlarımız hala düzgün bir mühür basmayı bile beceremezken bu nasıl olur bilmiyorum..

Sonuç olarak bir önceki oy kullanma deneyimime göre gelişmeler var: kimlik numarasıyla oy kullanabilme ve artık damgalanmama gibi.Ağır aksak da olsa bu ülke yol katediyor sanırım...

2 yorum:

Patan dedi ki...

Daha önce 2 seçimde oy kullanmama rağmen ismim listelerde çıkmadı :S
Daha çok işimiz var; hem seçim teknolojisi alanında hem de seçmenlerin bilinçlendirilmesi konusunda. Ne olursa olsun, hayırlısı olsun.
Kağıtları kafana takma, geri dönüşüme tabidir onlar.

phoibe dedi ki...

sen sayımda sayıldıgına emin misin,listeler ona göre yenilenmiş sanırım..
kağıt konusunda da umuyorum , türkiyede kağıtları geri dönüştürme işi hala yürüyor mu emin değilim, seka da kapandıktan sonra ne yapıyorlar bi fikrim yok..