21 Mart 2009 Cumartesi

İlyada



Geçen bir ay boyunca Homeros'un hepimizin adını ezbere bildiği, ama çoğumuzun okumaya teşebbüs etmediği destanı İlyada' yı okumaya çalışmaktaydım.Destanın konusu Troya filminden de bildiğimiz güzel Helene yüzünden çıkan Akha - Troya savaşı 'nın 9 günü.Film anladığım kadarıyla destanı baya yansıtmakta fakat destandaki milyon tane Tanrı varlığı filmde olmadığı için ufak tefek değişiklikler yapılmış. (Gerçi sanırım Akhilleus 'un annesi su tanrıçası filmde gösterilmekteydi.)




Sonuç olarak Homeros 'un dili gerçekten çok güzel, savaş sahneleri çok detaylı
resmedilmiş, ve kahramanlar arasında uzun uzun diyaloglar var.Ancak destanın tamamı 64.000 dize, ve bunun çoğunluğunu savaş sahneleri oluşturuyor.Ben artık dayanamadım birbirlerini kargılarıyla delen insanları okumaya.Üçte birinden sonra bıraktım kitabı,çünkü farkettim ki elimde sürüklendikçe bana da vakit kaybettiriyor,onu okuyana kadar kaç kitap daha okurum ben dedim kendi kendime,yeter bu kadar Homeros:)

Duyduğuma göre Odyssea daha okunasıymış, bunlardan birini okumayı düşünenlere tavsiye..Yine de bence tamamı olmasa bile biraz okuyarak Homeros'un şairliği hakkında bir fikir edinmek iyi olabilir..

Hiç yorum yok: