23 Mart 2009 Pazartesi

Almanca Öğreniyorum

Bu sıralar kendimi ortaokul sıralarında az buçuk öğrenip sonra unuttuğum Almanca konusunda geliştirmeye verdim.Bu süreci sizinle de paylaşmak istedim.Hem ben motivasyonumu kaybetmem böylece,hem de faydalanmak isteyen faydalanır:)

Bunu bir yazı dizisi şeklinde düşünüyorum,genellikle grammer ağırlıklı,bazen de sırf yeni kelimeler göndereceğim.İsteyen tarih sırasına göre takip edebilir,herhangi bir numaralandırma eklemeyeceğim.


Önemli not: Ben İngilizce karşılıklarıyla çalışmayı tercih ediyorum,çünkü Almanca ve İngilizce kardeş diller,birçok benzerlikleri var,öğrenmesi daha kolay geliyor.

İlk dersimizle başlıyoruz:

Öncelikle önemli soru cümleleri:
(ß = ss )

Wie heißt du? - What is your name? Wie = How
Woher kommen Sie? - Where are you from? Woher= From Where
Wo wohnst du? - Where do you live? Wo= Where
Wie viele? - How many/much? Wer=Who

Ve örnek cevaplar:

Ich heiße Özlem.
Ich komme aus Kocaeli.
Ich wohne in İstanbul.

Almanca'da 7 tane şahıs tanımı vardır:
ich=ben, du=sen, er/sie/es =0 ,wir=biz,ihr=siz,sie=onlar,Sie=Nazik Sen yani Siz:))
Ancak 3. tekil şahısta önemli bir konu var; İngilizce'deki gibi cinsiyete göre değil,işaret 
edilen nesne veya kişinin artikeline göre belirleniyor. Yani der artikeline sahipse kelime er,die ise sie,das ise es oluyor 3. tekil şahıs.
(Artikel Almanca'da isimlerin başına getirilen bir takım determinantlar)

Şimdi bazı şahıslar için fiil çekimleri görelim:

Präsens/ PersonalPronomen : Ich,du,er,sie,es


sein (is/are), wohnen(to live in) ,kommen(to come) ,heißen
Singular:
ich bin, wohne, komme, heiße
du bist, wohnst, kommst, heißt
er
sie ist ,wohnt, kommt, heißt
es

Plural :
sie sind, wohnen, kommen, heißen


Eveet,bu derslik bu kadar yeter.Bir sonraki derste görüşmek dileğiyle,esen kalın efenim:)

Hiç yorum yok: