18 Şubat 2009 Çarşamba

ne okumalı, nasıl karar vermeli ??

Kitap okumak istiyorsunuz,ama ne okusanız acaba aklınıza bir sey gelmiyor.Alakasız zamanlarda aklınıza bir suru kitap ismi gelirken,simdi hepsi ucmus gitmis!! Boyle bir durumda ne yaparsınız?
Ben genelde kutuphaneye gidip, butun raflar arasında soyle bir tur atıyorum.Kutuphane beni oyle mutlu eden bir yer ki..Bazen cok enteresan kitaplar kesfediyorum.Bazen de ilgimi ceken hicbir sey bulamıyorum.
Az once yine bi kitap krizine tutuldum ve bu sefer daha kolay bir yol seceyim,bir de google'da arama yapmayı deneyeyim dedim.Amma velakin su internet aleminde,size kitap seciminde adam akıllı yol gosterecek bir site yok.Bazı forumlarda bazı konularda kitaplar tavsiye etmis insanlar.Ama acıklayıcı birsey yok.
Ben de dusundum ki keske soyle kitap ansiklopedisi gibi bir site olsa,kategorilere gore kitaplar ayrılsa,konusu hakkında bir acıklama olsa,kullanıcılar her kitap hakkında yorum yapsa ve oy verse,her kategoride en cok begenilen kitapların istatistigi yayınlansa,belli bir kategori tercihi olmayan kisilere site uzerinde en yuksek oy almıs kitaplar onerilse,(son bir hafta icinde,son bir ayda ve tüm zamanlar icin gibi) ne guzel olurdu.
E peki ozlem ne bicim bilgisayarcısın keske diyecegine yapsana diyenlere de soyle bir cevabım var: " boynum agrıyor azizim ,yoksa dukkan senin:)) "
Herneyse saka bir yana, yavastan boyle bir arastırma yapmaya karar verdim.Kitap taraması ve sınıflandırma yapmak gerek, her kategoride 10-15 kitapla baslansa, sonradan sayı daha da arttırılır.Kullanıcılardan gelen oneriler dogrultusunda yeni kitaplar eklenir.
Guzel olmaz mı yaaa???

Hiç yorum yok: